Brev:
Hvordan får han nok mælk?
5. maj 2004
Alder:
9 mdr.
Hvordan får han nok mælk?
Jeg har en dreng, der lige er blevet 9 mdr. Han har været på overgangskost siden han var 6 mdr. og jeg vil nu gerne gå væk fra vælling og købegrød for at lade ham spise alm. familiemad.
Problemet er bare, at han ikke vil drikke særlig meget, når vi tilbyder ham af kop, hverken mælk eller vand. Han har aldrig ville have modermælkserstatning, så derfor har han efter ammestop fået vælling (200 ml.) 2 gange om dagen.
Jeg har svært ved at se, hvordan han skal nå op på 1/2 l mælk om dagen selvom han får grød lavet på mælk og A38, når hans andre måltider f.eks. skal bestå af rugbrødsmadder, bolle, frugt og grønt samt et varmt måltid til aften.
Vi har prøvet på forskellige måder at få ham til at drikke mere af koppen end et par slurke, men vil jo heller ikke tvinge det i ham.