Brev:
Hvornår skal vores dreng have færre flasker og mere rigtig mad?
13. april 2009
Alder:
7 mdr.
Hej Helen,
Jeg har nogle spørgsmål omrking mad og flasker til min lille dreng på snart 7 mdr.
Han får stadig 6 flasker mme om dagen samt 3 gange mos/grød. Mit spørgsmål i den forbindelse er, hvornår han skal have mindre flasker og mere rigtig mad?
For et par uger siden, prøvede jeg at skære formiddagsflasken væk med det resultat, at han tit sov dårligt/uroligt når han skulle sove til eftermiddag.
Næsten alle flasker bliver spist og det samme gælder grøden/mosen (hans postioner er ca. 1 1/2dl. pr. grød/mos), så jeg spekulerer også på om han får nok "rigtig" mad.
Vores plan for dagen ser således ud:
kl 6.30 vågner
kl 7 får grød (øllebrød m/pære el. havregrød m/æble) derefter en flaske på 120ml.
kl 8.30 lidt frugtmos og forskellig frugt at sutte på
kl 9.30 flaske på 160ml og puttes til formiddagslur
sover ca. 1 time.
kl 11 går tur med klapvogn
kl 11.30 frokost (f.eks linser m/grøntsager og couscous el. rugbrødshapser m. torskerogn/markrel efterfulgt af f.eks boghvedegrød)
kl 13 får flaske på 160ml. og puttes til eftermiddagslur. sover 1-3 timer.
kl 16 flaske på 160ml.
kl 18 kartoffelmos m/grønsager og kød
Mens jeg laver maden får han igen lidt brød og frugt at sidde med.
kl. 19 et lille bad og nattøj på
kl 20 flaske på 200ml og lægges i seng
kl 23.30 flaske på 200ml.
Med venlig hilsen
os