Brev:
Fra krybe til gå uden at kravle
5. maj 2004
Alder:
9 mdr.
Fra krybe til gå uden at kravle
Vores søn er lige blevet 9 mdr. og har siden starten af marts krøbet d.v.s. at han hiver sig frem med armene, skubber fra med det ene ben mens det andet hænger i luften. Han viser ingen tegn på at ville begynde at kravle, hvilket nok er forståeligt for han kommer jo fint frem sådan her.
Vi har forsøgt at gøre som du har foreslået andre; nemlig at holde ham under maven og rokke ham frem og tilbage. Dette resulterer i, at han bliver sur og ked af det og med det samme vi slipper, ligger på maven igen. Han er helt vild med at gå rundt med os i hænderne, går meget sikkert og kan stå alene op af ting og i få sekunder også uden at holde i noget.
Problemet er bare, at han ikke selv kan rejse sig, fordi han ligger og roder rundt nede på maven og derfor har langt op til noget at gribe fat i. Min mening er, at det ville være bedre, hvis han kravlede og selv kunne rejse sig, så han ikke var afhængig af vores hjælp, men det er svært at prøve at motivere ham til det, når han bliver så ulykkelig.
Er det et problem at vi går så meget med ham, skal vi blive ved med kravleøvelserne på trods af hans protester eller hvad?