Brev:
Bordskik - 2 år, 6 mdr.
14. april 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Bordskik - 2 år, 6 mdr.
Hej
Vi har en dreng på 2,5 år. I weekenden var vi til påskefrokost og her oplevede vi at de ældre børn (5-9år) blev bedt om at blive siddende ved bordet til alle var færdige med at spise. Da vores dreng var færdig sagde han "Tak for mad" og hoppede ned ad stolen som han plejer. Da han var løbet ind for at lege blev vi bedt om at hente ham igen med den begrundelse, at det ikke var nemt for de andre forældre at få deres børn til at blive siddende når vores dreng gerne måtte forlade bordet.
Vi gjorde som der blev sagt, men på vej hjem i bilen diskuterede vi hvad vi selv synes om den politik. Vi har kun det ene barn og har aldrig selv praktiseret, at han skal blive siddende. Vi vil ikke have at han render til og fra bordet, men når han er færdig med at spise får han lov at gå.
Vores dreng var selvfølgelig utilfreds med at skulle blive ved bordet i søndags og brokkede sig noget over det. Det var IKKE hyggeligt!
Hvor gamle skal børn være inden man kan forvente at de kan blive siddende ved bordet?? Kan vi godt tillade os at sige, at vi mener at vores dreng er for lille til at skulle sidde ved bordet længere end 20min??
Håber at du kan give lidt gode råd.
Venlig hilsen
Randi