Brev:
Dagsrytme og madplan - 10 mdr.
14. april 2009
Alder:
10 mdr.
Dagsrytme og madplan - 10 mdr.
Hej!
Så skriver jeg igen. Vores dreng er nu 10 mdr., og kom efter store vanskeligheder godt igang med at spise skemad umiddelbart efter mit sidste brev til dig. Jeg har ammet ham indtil nu, men han er ikke så interesseret i brystet mere, og jeg mærker og tror at min mælkeproduktion er dalende.
Mine spørgsmål drejer sig om du vil kigge på vores dagsplan/madplan. Jeg er i tvivl om han får sit mælkebehov dækket. Jeg er i tvivl om hvor meget sutflaske jeg skal tilbyde ham.
Vores dagsplan/madplan ser således ud:
Mellem 06-07 vågner
Kl 7.30 Spiser en portion havregrød (1,5 dl mme+1dl vand +gryn). Vand af kop.
kl 9.30 formiddagslur sover mellem 1 og 2 timer
kl. 11.30 1 skive bondebrød med varieret pålæg, vand af kop
kl 13.30 puttes til eftermiddagslur, sover mellem en halv og 1 time. Enkelte gange mere.
kl 15. Frugtmos, lille portion grød, sidder med frugt i hånden. Ammes (er dog ikke så interesseret i dette mere (vender hovedet væk og laver lyde med munden). Mme af kop. ...
...
kl. 18 aftensmad - spiser det mad vi får moset med en gaffel med smør og lidt mme i, det er dog begrænset hvor meget mme jeg kan putte i, da det ellers bliver for "vådt".
kl. 20 er indtil nu blevet ammet, men virker uinteresseret (jeg føler heller ikke jeg har så meget mælk mere, da han hurtig bliver færdig. Han har dog altid spist relativ hurtig ved ammemåltiderne.
kl. 20.15 puttes og sover som regel til kl 04. nogle gange kan den blive 05. hvor han ammes lidt og puttes.
sover til ml 6 -7.
Han får jern tilskud.
I forhold til at stoppe amning: Skal jeg tilbyde sutflaske om eftermidaggen og når han vågner tidlig om morgenen?, eller blot give det af kop? Han vil gerne tage sutflaske. Jeg vil heller ikke vænne ham til for meget sutflaske da han bliver 11 mdr. først i maj. Er det realistisk at han kan undvære mad en hel nat igennem og først få havregrød ved 7 tiden? Jeg ville helst undgå det måltid tidlig om morgenen, da jeg snart skal starte arbejde igen.
Hilsen drengens mor