Brev:
Uro og søvnvaner
14. april 2009
Alder:
6 mdr.
Uro og søvnvaner
Hej Helen
Tusind tak for en glimrende brevkasse. Jeg kan med ro i sindet se at andre har det lig mig.
Jeg har en vidunderlig dreng på 6½ md. En rigtig charmetrold som elsker mennesker og dyr. Mit problem er at han sover minilure om dagen, nægter at sove andre steder end barnevognen om dagen og er meget urolig og sur (måske pga for lidt søvn)
Sådan er en typisk dag:
-05:45 vågner han og leger modvilligt hos mor og far til ca. 06:30.
-07:00 får øllebrød med mme og mælk i kop
-08:15 sover han 20min.
-09:30 får han hvad han kan spise af flasken og så kører vi tur med barnevognen hvor han sidder og kikker
-10:45 sover han 40 min
-12:00 får han frugtmos
-13:00 får han flaske og bliver puttet, sover i 1½t.
-14:45 får han banan
-16:30 får han flaske og bliver puttet, sover ½ t.
-17:45 får han grød el grønsagsmos
-18:30 får han flaske
-19:00 ligger han i sin seng og sover 19:30
-02:30 får han flaske og sover 03:00
Hvis jeg lægger ham i sin seng om dagen så sover han ikke. Ofte hyler han langt over 1 time. Er det ok at han græder til han falder i søvn? Min tilstedeværelse hjælper ikke.
Jeg kan godt få ham til at sove længere i barnevognen men det kræver at jeg kører med ham...er han sur pga søvnmangel?
Han triller hele tiden om på maven, faktisk ligger han på maven hele tiden og nægter at ligge på ryggen. Han presser sig op på hænder og fødder og stå, og op på knæene hele tiden så han må blive så træt. Han skubber sig baglæns og væk fra legetøjet og vil ikke ha at jeg går fra ham. Hele dagen brokker han sig og er faktisk heller ikke tilfreds når jeg sidder med ham for så vil han en masse andet. Jeg har prøvet alt, både at lade ham ligge, aktivere ham, snakke med ham, prøve forskellige steder han kan sidde men intet hjælper. Mit hjerte bløder når han er ulykkelig hele dagen.
Håber du kan hjælpe os ud af den her situation
Hilsen
Tina