Brev:
Søvn ... - 7 mdr.
15. april 2009
Alder:
7 mdr.
Søvn ... - 7 mdr.
Hej Helen,
Nu skriver jeg til dig igen, da jeg er ved at være lettere frustreret over min søn på 7 mdr.
Han har rigtig mange nætter, hvor han vågner omkring kl 1 men jeg kan godt få ham til at sove videre når han har fået sutten og jeg har beroliget ham lidt. Men så vågner han meget ofte en eller to timer senere og er helt umulig at få til at sove igen. Så tager jeg ham over min seng, hvor han bare ligger og er urolig. Har prøvet at holde om ham, ligge ham på min brystkasse, skifte ham, men lige lidt hjælper det. Det ender tit med at han så er vågne helt frem til vi skal stå op, hvilket resulterer i en meget sur og træt baby resten af dagen, som kun er rolig når han sover sine 2 lure.
Jeg forstår virkeligt ikke, hvorfor han er blevet sådan. Han begyndte at igennem, da han var 12 uger og sov så i vores seng. Men siden han var 5 1/2 mdr. har han sovet i sin egen seng på vores værelse og det gik fint i starten, men den sidste mdr. har det været på denne måde og jeg er så træt og aner slet ikke hvad jeg skal gøre el. hvorfor han er blevet sådan.
For et par dage siden, havde han en nat, hvor han slet ikke vågnede før kl 6.20 og hvor var det dejligt.. Jeg troede så at det var fordi vi havde indført et lille bad inden sengetid, men de sidste dage har han igen igen været vågen, på trods af badet, på samme måde og det er næsten altid de samme tidspunkter han vågner.
Vores plan for dagen ser således ud:
kl.6.30 står op
kl. 7 grød og vand af kop (havregrød m/æble el. øllebrød m/pære)
kl. 7.30 flaske på 120ml.
kl. 8.30 frugtmos og forskellig frugt at sutte på
(falder tit i søvn under dette)
kl. 9.30 flaske på 160ml. ogputtes til lur i egen seng
kl. 11 vågner fra lur og går tur med hund og klapvogn
kl. 11.30 frokost (f.eks. rismos m/grønsager el. rugbrødhapser og bagefter boghvedegrød)
kl. 13 flaske på 160ml. og puttes til lur i barnevogen.
kl. 15 vågner
kl. 16 flaske på 160ml.
kl. 18 aftensmad (f.eks. kartoffelmos m/grøntsager og kød.) Mens jeg laver mad får han igen lidt at sutte på.
kl. 19 bad
kl. 20 flaske på 200ml. og lægges i seng
kl. 23.30 flaske på 200ml.
Håber at du kan finde hoved og hale i mit brev, som blev lidt langt.
Jeg ser meget frem til dit svar ;0)
Venlig hilsen
Kamilla