Brev:
Hvorfor vil han ikke sove om dagen?
15. april 2009
Alder:
3 mdr.
Hvorfor vil han ikke sove om dagen?
Hej Helen.
Jeg har tit været inde og læse mange af dine svar og brugt dem flittigt. Men er nu snart løbet tør for ideer med min søn.
Jeg vil kort fortælle lidt om hans baggrund.
Hans fødsel var hård og det endte med at han fik et chok + lavt blodsukker hvorfor vi var indlagt en uge på neonatal afd. Her kæmpede vi med amningen som desværre aldrig kom til at fungere og jeg gav op efter 1,5 mdr. Jeg malker ud hverdag og giver ham det på flaske . Jeg kan dog ikke følge helt med så supplere med mme om natten.
Han blir 3 mdr i næste uge ( han er fra 26/1-09)
Han har fra starten af haft problemer med luft i maven. Men det fik vi styr på ved kiropraktor da han havde låsninger i nakke og lænd.
Efter kiropraktoren har vi fået en helt anden dreng. Nu er han simpelthen så glad, smilende opmærksom og meget nysgerrig.
Jeg har dog haft store problemer med at lægge ham fra mig, da han begynder at græde. Han er dog i takt med at han er blevet større blevet bedre og bedre til at ligge og lege selv.
Nu til mit problem eller udfordring med ham. Han er ikke til at få til at sove om dagen. Jeg kan kæmpe hele dagen med ham. Det er som om at han er bange for at gå glip af noget og vil ikke overgive sig selv om han dårligt kan holde øjnene åbne.
Jeg prøver at holde øje med træthedstegn. Men syntes det er rigtig svært at læse ham, da lige meget om der går en time eller 2 og jeg prøver at putte ham - så bliver han stik tosset. Han har virkelig temperament.
Jeg har forsøgt at putte ham i barnevognen og gå en tur - han falder også i søvn - lige til jeg når hjem og stiller ham - så kigger han på mig med de største øjne og begynder at græde. Prøver så at fortsætte med at trille med barnevognen - men blir nødt til at tage ham op til sidst da han bare græder og græder.
Jeg har forsøgt at svøbe ham og give ham sutten og vugge ham i mine arme. Selv her græder han - men overgiver sig til sidst efter alt mellem 10- 30 min, men lige så snart jeg sætter mig med ham eller lægger ham fra mig starter han forfra lige som jeg tror at han sover.
Jeg har også forsøgt at ligge ham i hans lift når hans øjne næsten ikke han holde sig åben så han stadig kan se at han bliver lagt - men så blir han tosset.
Hvis det står til ham skal jeg gå rundt og vugge ham i mine arme mens han er svøbt og skærmet af fra omgivelserne, indtil han er faldet i fuldstændig dyb søvn - før kan jeg ikke ligge ham.
Det er som om han syntes det er en straf at blive puttet.
Jeg kan jo ikke blive ved med at vugge ham i mine arme når han blivere større og tungere. og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre efterhånden.
Om natten sover han ca fra kl 20.30 - 06.00 ( til kl 7-8 hvis vi tager ham over i sengen når han vågner kl 06.00) kun afbrudt af når han skal have flaske. Så det er jo flot. Jeg undre mig bare over at han kan sove om natten uden problemer - men ikke om dagen.
Hvordan pokker får jeg indarbejdet nogle faste søvnrutiner/tidspunkter i løbet af dagen?
Puha sikke et langt indlæg - men det fylder bare så meget hjemme hos os i øjeblikket.
Håber du har nogle gode forslag.