Brev:
Udvikling, stimulering?
15. april 2009
Alder:
9 mdr.
Udvikling, stimulering?
Hej Helen
Sikke en masse spørgsmål jeg kan få sendt til dig idag ;-)
Nå men der er en del der dukker op for tiden.
Min datter på 9 måneder kravler ikke endnu og det ved jeg godt at der er mange andre 9 måneders babyer som ikke gør.
Men hun er heller ikke glad for at ligge på maven og har aldrig været det, så jeg har nok ikke været for god til at ligge hende der og måske er det derfor hun ikke kravler endnu...?
Er det for sent at begynde at ligge hende på maven nu? Altså vil hun måske vænne sig til det? Hvordan gør jeg? For hun bliver vred og skælder og smælder når hun ved et uheld kommer til at ligge på maven, eller jeg ligger hende der.
Hun sidder selv uden støtte og har gjort det i snart 4 måneder, hun kan dreje rundt omkring sig selv, og læner sig også forover, sætter hænderne i gulvet og det ene ben kommer måske også bagom, men det andet forbliver bøjet så foden er inde ved bleen.
Placerer vi hende på alle 4 står hun dér og rokker lidt og bliver til sidst sur. Er hun ikke stærk nok? Skal vi bare blive ved med at gøre det?
Hun øver sig også rigtig meget i at rejse sig op alle steder. Prøver og prøver men benene vil ikke rigtig som hun vil, hun prøver ikke rigtig på at sætte fødderne i gulvet, så det er sådan en underlig stilling hun sidder i når hun så kommer op på knæene som ikke rigtig kan kaldes på knæene (altså meget svært at forklare).
Hvordan stimulerer jeg hende bedst?
Min søn kravlede da han var 8½ måned (ved godt man ikke skal sammenligne), rullede begge veje endnu før, og det kan min datter nemlig heller ikke.
Måske jeg har serviceret hende for meget så hun er doven?
Heidi