Svar: Vil stå i sengen - ikke sove
5. maj 2004
Alder:
10 mdr.
Kære Iben
Man kan gøre to ting. Enten gå ind til ham og lægge han ned, putte han igen, sige godnat og gå ud igen og så fortsætte sådan, hvilket I jo har forsøg og kun med gråd til følge.
I kan også gøre det at I putter ham, siger godnat og går, og så lader ham stå. Sålænge han er glad og synes det er rart at stå at hoppe, så kan han jo så gøre det, men på et tidspunkt bliver han vel træt, både fordi han er træt, men også fordi han finder ud af at I ikke kommer, og så lægger han sig forhåbentlig ned igen.
Hvis han græder skal I naturligvis gå ind til ham og trøste ham.
Det plejer at være en periode, som går over igen. I skal bare være vedholdende på den måde at I fortsat kærligt fortæller ham at nu skal han sove.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske