Brev:
Sukker i maden m.m.
17. april 2009
Alder:
7 mdr.
Sukker i maden m.m.
Hej Helen.
Min datter på 7 måneder er oppe på 3-4 skemåltider nu. Hun har altid godt kunne lide, når der er smag på maden eks sovs på kartofler osv.
Jeg vil lige høre, om det er ok man giver lidt sukker på havregryn og øllebrød, og koger frugtmosen med lidt vanillesukker?
Hvad er din holdning til det?
Har du nogle gode forslag til frokost til en sådan størrelse? Øllebrøden er ikke det, der falder bedst i hendes smage :-). Jeg synes det virker lidt kedeligt med kartoffel mos to gange dagligt, og risgrød mm synes jeg er for lidt at give-det er jeg begyndt at anvende som mellemmåltid om eftermiddagen i stedet.
Min datter døjer desværre MEGET med sin mave. Får laktulose for forstoppelse og hård mave. Hun elsker sveske mos, men jeg er blevet i tvivl om, om det går at give det hver dag? Er det vanedannende?
I øvrigt får hun nu lov at sidde og spise tvebakker og lign til maden-men jeg er tit bekymret for, hun får bidt for store stykker af og får det slugt og galt i halsen. Er jeg bare lidt pylret :-)?
Med venlig hilsen
Christina