Brev:
Spiser virkelig grimt
17. april 2009
Alder:
7 mdr.
Spiser virkelig grimt
Hej Helen,
Her går det fremad derhjemme og vi følger nogenlunde den plan du sendte til os til william på 7 mdr. Han spiser ikke ligemeget til hvert måltid, men sådan er det vel bare. Nu er der så dukket et andet problem op..
I mit forsøg på at få ham til at blive gladere for skemad har jeg ladet ham lege med maden osv. Det har nu udviklet sig til, at han spiser utroligt grimt. Hver gang han får en skefuld mad indebors tager han begge sine hænder ind i munden og kører hele maden rundt i hovedet osv. Der kommer jo ikke meget ind i munden på den måde og det sviner virkelig meget. Hver gang han har fået mad må jeg skifte al hans tøj. Manden mener at jeg skal tage hans hænder ud ad munden på ham, men hvis jeg prøver at rette lidt mens han spiser bliver han super sur og vil ikke spise mere. Han får selvfølgelig lov til at sidde og gumle på maden med sine hænder og det er selvfølgelig ok at det sviner, men det er mere skemaden der er et problem.
Ja mit spørgsmål går nok mest på om man allerede nu kan (og bør) opdrage på ham når han spiser eller om man skal vente til han bliver lidt ældre. Det vigtigste er jo at han får en hyggelig oplevelse ved madbordet.
De bedste hilsner