Brev:
Endnu et spørgsmål om lure om dagen - 3 mdr.
17. april 2009
Alder:
3 mdr.
Endnu et spørgsmål om lure om dagen - 3 mdr.
Hej igen Helen!
Endnu et spørgsmål om søvn om dagen.
Min søn på ca 3,5 måned sover meget lidt om dagen for tiden. Han sover fint om natten. Han bliver puttet mellem kl 18.30 og 19.15 og sover så til ca. 02, hvor han ofte bare får en sut. kl 03.30 får han flaske og bliver ammet. kl 04.50 sover han ca igen og så til kl 06.30. Dette er cirka tider. Så han får som regel de 10-11 timer om natten som han har brug for.
Om dagen har han i en periode kun sovet ca 2 timer, men den sidste tid er det gået helt galt, og han sover konsekvent kun 30-35 min af gangen! Jeg kan simpelthen ikke få ham til at sove mere end det. Nogle dage får han så kun sovet 2 gange 30 min! og det er efter min mening alt for lidt selvom han sover godt om natten.
Jeg har prøvet at være på forkant og stå klar derude ved barnevognen når han vågner, for at give ham sutten eller rulle med vognen., men det har ikke virket, jeg har også prøvet at lade ham ligge i vognen selvom han græd og så rulle vognen imens og give ham sutten når han spyttede den ud, jeg har prøvet at stille barnevognen et andet sted, og jeg har prøvet at få min mand til at gå ud til ham istedet for mig. Jeg har også prøvet at vente med at putte ham, sådan at han først kommer ud efter at have været vågen i 2,5 timer istedet for 2. Jeg prøver generelt at være opmærksom på hans tegn, i dette tilfælde at han gaber, og så få ham puttet hurtigt.
Altsammen har resulteret i at han bare bliver mere og mere hysterisk, og tilsidst tager vi ham op. Vi har også i to dage i træk bare taget ham op når han vågnede efter 30min, hvilket resulterede i meget lidt søvn og en dreng som var enormt træt om aftenen.
Han er altid frisk om morgenen, men bliver mere og mere træt i løbet af dagen. Han bliver så træt om aftenen at jeg har svært ved at holde vores aftenrutine, og jeg har også svært ved at lægge ham til, når han skal spise om aftenen, fordi han er så træt. Jeg vil helst ikke putte ham for natten tidligere end 18.30 for så ryger en ellers god rutine...
Jeg prøver også at forberede ham på at han skal ud og sove, ved at skifte ham, give ham ekstra tøj på og gentage en bestemt sætning for ham. Dette har jeg kun gjort nogle få dage indtil videre...
Jeg får råd fra alle sider om hvad jeg skal gøre, nogle siger at jeg bare skal lade ham skrige få dage når han puttes og så har han lært det...Er det mon rigtigt! Jeg er i syv sind! Hvad skal jeg dog gøre for at min dejlige dreng får nogle bedre dage?
venlig hilsen
Simone