Brev:
Barnets søvnrytme og madbehov
18. april 2009
Alder:
3 mdr.
Barnets søvnrytme og madbehov
Hej Helen.
Mange tak for dit svar i forbindelse med barnets søvnrytme. Jeg har prøvet dine tips af- dog uden held.
Min søn på 3 1/2 mdr/15 uger vågner stadig to gange om natten, hvor han førhen har kunne sove 6 timer i streg. Nu sover han "kun" 4-5 timer. Så jeg er stadig oppe to gange om natten og amme ham. Jeg har givet ham 200 ml Nan 1 til nat og jeg har prøvet Nan 2 - stadig uden held. Jeg har givet ham lidt mere modermælk om dagen, da han er en MEGET nysgerrig mand - uden held hvad angår natteamningerne. Han er dog blevet mere glad og sover tungere om dagen - syns jeg. Så det har da hjulpet lidt. Han sover to timer formiddag og to timer eftermiddag. Han får dog en lille lur inden aftenstid også- ialt 4-5 timer i dagstimerne.
Jeg har tilbudt ham sut og vand om natten og faren har også været på banen. Men nej.
Min dreng er en stor sund dreng på 7,5 kg og 65 cm. Han vejede 4 kg ved fødslen. Jeg ammer ham fuldt ud. Han har dog fået lidt mme til ind imellem, dog ikke meget. Han er utrolig interesseret i hvad der er på bordet når vi spiser og han giber ud efter ting.
Jeg går og venter på at han blir 4 mdr så vi kan begynde med grød. Egen sundhedspl har fortalt at min søn nok er en af dem der er klar ved 4 mdr´s alderen.
Der er jo 2 uger endnu... Er der intet jeg gøre???
Det er vel stadig for tidlig at opstarte skemad?
Han vil SÅ gerne sidde ved bordet. Vi placerer ham i skråstolen men på et tidspunkt bliver ham så ivrig at han vil op til bordet at sidde- hos os. Vi har så prøvet at lade ham sidde lidt i hans højstol (m. ryglæn, pude og sikkerhedsstrop) dog ikke så længe af gangen. Han er helt vild med det og det passer ham ka vi se. Er det for tidligt at lade ham vænne sig til det?
Alt det jeg fortæller, er det tegn på at min dreng er klar til andet mad? Jeg fornemmer det selv...
Jeg er ikke så vild med at give ham mme hele tiden da jeg har en fin mælkeproduktion selv. Men mætter amningerne ham længere.? Jeg tvivler lidt ind imellem.