Brev:
Slår sig og virrer med hovedet
18. april 2009
Alder:
12 mdr.
Slår sig og virrer med hovedet
Hej Helen,
Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar, man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)
Malthe er nu et år og øver sig flittigt i at gå. I den forbindelse sker det jo altså at han falder og slår sig lidt engang imellem.
Han har haft et par blå mærker, men aldrig nogen buler eller alvorlige skader. Mit spørgsmål er denne gang akkurat lige så bekymret og førstegangsmors pylret som sædvanligt ;-) Er det helt ok at ae lidt på kinden og så ikke tænke videre over de mærker hans uundgåeligt pådrager sig i erfaringens navn?
Idag kom han lidt skævt fra start og slog hovedet ind i en stol. Han fik et rødt mærke i panden - der fortog sig efter nogle timer, men jeg var dårlig indtil da ;-)
Jeg forsøger at overbevise mig selv om at det er hvad der sker - og helt naturligt. Har jeg ret i det?
En anden ting, jeg kan se at der er flere der har spurgt til børn der virrer med hovedet. Det gør Malthe også i perioder. Når han er træt, ja - men til tider også i situationer hvor det virker som en leg. Han virker altid meget bevidst om det. Han gør det ikke for at sige nej, men det virker nærmest som om han synes det er sjovt. Jeg har egentligt aldrig rigtig tænkt at det var bekymrende. Er det en fejl?
Tak igen.
Pia.