Svar: Blende majs?
19. april 2009
Alder:
10 mdr.
Kære Majbrit
Det er meget normalt at sådan noget som majs, ærter, rosiner og hele kerner fra f.eks. brød kommer ud igen mere eller mindre ufordøjet. Derfor er det generelt en god idé at give barnet kogte grøntsager (altså kogte ærter og majs) fordi det så er lettere at fordøje. Ligesom det også er en rigtig god idé at give barnet fiberholdigt brød uden hele kerner.
Man bør også give barnet blendede eller moste kogte grøntsager, på den måde er man jo sikker på at give barnet en brev vifte af forskellige fødevarer og sikre barnet et vist energiindtag.
En blanding er altså en god idé, - kogte ærter og majs er fine til at øve pincetgreb og kan være sjove for barnet at spise, men han bør fortsat også få moset mad :)
Håber ovenstående hjælper videre på vej, fortsat god appetit :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske