Brev:
Lille pige, lav vægt
5. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Lille pige, lav vægt
Kære Helen
Du har fornyeligt givet mig et meget brugbart råd ang. skemad til vores datter. Først tak for det. Hun spiser nu en lille portion kartoffelmos til aften siddende med en skorpe i hånden. Dog vælger hun så aften amningen fra, men det er jo den vej det må gå. Jeg håber snart hun vil øge mængden af skemåltider til 2-3 stk.
Jeg skriver nu igen, da dit seneste svar var så positivt.
Vores datter er idag 6 måneder. Hun vejer kun ca. 6.4 kg. Det er et stykke tid siden hun er blevet målt, men da var længde og hovedomfang passende.
Hverken vores læge eller sundhedsplejerske giver ikke udtryk for bekymring, men jeg har så svært ved at lægge den fra mig.
Hun er generelt glad, og motorisk er hun fint med. Ruller begge veje. Kan næsten sidde og er begyndt at lave kravlebevægelser. Hun smiler og pludrer og sover ok både nat og dag. Hun er meget aktiv og bevæger sig stort set alle sine vågne timer.
Vi kan simpelthen ikke få hende til at spise mere, for derved at øge hendes vægt..
De først måneder fulgte hun normalkurven, men siden da er vægtøgningen gået meget langsomt. Hun har heldigvis aldrig tabt sig.
Jeg læser indlæg om mødre der er bekymrede for tykke børn, jeg er det modsatte. Hun ser ikke tynd ud, men er bare meget fin i sine træk.
Er der fortsat chance for at hun accelererer? Det er jo indtil 6 måneder babyer tager mest på.
Min bekymring går på om hun tager så lidt på i vægt, at hun mangler nogle basale næringskilder? Hun er desværre ikke vild med mad.
Mange hilsner fra den bekymrede mor, Lone