Svar: Underligt søvnbehov
21. april 2009
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Det er svært for mig at sige, hvad der sker hos jer i øjeblikket. Udviklingsmæssigt sker der jo rigtig meget med din datter og det at hun i sine vågne og aktive perioder bruger sig selv mere og mere både fysisk og mentalt påvirker hende naturligvis og kan gøre hende mere træt og også gøre at hun nu begynder at sove lidt længere lure end du tidligere har oplevet. Børn er forskellige og følger ikke altid samme mønster som 'de andre' ... :o)
At hun har sorte rande under øjnene synes jeg ikke lyder så godt, det burde du nok lige drøfte med lægen. Hun skulle gerne se frisk ud og have en fin almindelig hudfarve af en lille pige at være. At hun skulle blive mere træt sålænge efter vaccinationen tvivler jeg på, men tal også med lægen om det. Du kan i den forbindelse også tale med lægen om at få kontrolleret for blærebetændelse - det sker at små børn får dette og det kan give mange forskellige symptomer.
I forhold til hendes alder, så vil det være naturligt med en rytme, hvor hun sover 3 lure dagligt - en formiddagslur, en middagslur og en lur sidst på dagen. En plan vil se nogenlunde således ud:
Tidlig morgen: Ammes/flaske og sover lidt videre
Formiddag: Ammes/flaske
Sover formiddagslur
Frokost: Ammes/flaske
Sover middagslur
Eftermiddag: Ammes/flaske
Sover sin 3 lur
Aften: Ammes/flaske
Puttes til natten
Sen aften: Ammes/flaske og sover videre
Nat: Ammes/flaske
Jeg nævner i planen både amning og flaske, da jeg ikke er helt klar over hvorvidt du giver det ene eller det andet :o)
Jeg håber mine tanker hjælper lidt på vej, fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske