Svar: 26 timer i fly
5. maj 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Anna
Det lyder spændende med sådan en rejse:o)
Det er nok begrænset hvorlænge din søn kan sidde stille og det vil nok være en god idé at gå lidt op og ned af gange med ham, når der er mulighed for det, men mulighederne for aktivitet er naturligvis begrænset i et fly.
Bortset fra bøger, kan han måske finde interesse i en tegnetavle. Altså en magnettavle, hvor du kan tegne forskellige underholdende ting. Det kan også være en god idé at tage en walk-man med, så han kan høre børnesange i høretelefoner. En puttekasse kan måske også medbringes, men muligheden for at have meget med er naturligvis begrænset.
Med hensyn til medicin, så må du tale med lægen omkring dette. Man kan sandsynligvis godt give f.eks. antihistamin, som man også bruger mod f.eks. køresyge. Det sløver og får barnet til at sove lidt mere. Men det skal være en lægelig vurdering, hvorvidt dette skal gives og du har fuldstændig ret i at man skal være påpasselig med sådan medicin til børn.
Sørg også for at han kan få noget at drikke, når I letter og lander. Det at synke er jo med til at udligne trykket i ørerne.
Rigtig god rejse og held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske