Brev:
Nægter at spise andet end frugtmos
23. april 2009
Alder:
8 mdr.
Nægter at spise andet end frugtmos
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 8 mdr, snart 9, der kategorisk nægter at spise andet end den kedelige frugtmos med æble eller svesker.
Indimellem vil han gerne have yougurt med havregryn.
Han får ikke længere flaske, han afviste den da han var 7,5 mdr og har ikke fået det siden. Han får vand af kop til alle måltider og hans grød er altid blandet med mme.
Når jeg giver ham grøntsagsmos eller kødmos, kaster han op. Får voldsomme brækfornemmelser og resten af måltidet er ødelagt. Han nægter at åbne munden op for mere.
Jeg har prøvet at blande hans frugtmos sammen med grøntsagerne, men han kan smage det, bare der er det mindste i.
I lang tid har jeg sagt til mig selv, at det er bedre han får noget mad han kan lide og spiser det, end at give ham noget han ikke kan lide og så ikke bliver mæt.
Men nu synes jeg bare det er så frustrerende og irriterende at han ikke vil spise. Han er født 4 uger før tid, men det bør jo ikke have noget at sige i den sammenhæng. Han sover godt om natten og om dagen også. Han er lige begyndt at kravle. Han er rigtig glad og tilfreds altid hele dagen.
Han har svært ved at der er klumper i maden, så kaster han op, så rugbrødsstykker er heller ikke helt så godt. Har prøvet med leverpostej og makrel og han kan godt lide det, men hans mund kan ikke rumme det helt endnu, det er som om han ikke er klar til store klumper.
Øllebrød og havregrød er han heller ikke vild med.
Jeg ved snart ikke hvad han skal gøre. Jeg ved godt at grøntsager og kød er godt for ham, men når han kaster op hver gang jeg prøver, er det ikke så hyggeligt.
Håber du har en trylleformular;o)