Brev:
Råd til urolig søvn - 3 mdr.
23. april 2009
Alder:
3 mdr.
Råd til urolig søvn - 3 mdr.
Kære Helen,
ja så har jeg atter brug for et godt råd!
Vores datter er nu 3 mdr og stortrives med vægt, længde og ikke mindst store smil til sine stolte forældre :o)
Hun har siden dag 9 været flaskebarn uden problemer og har sidste sidste 6-8 uger sovet igennem fra ca. 22 - 07.00 - kun afbrudt af at hun 'kalder' på sutten en enkelt gang omkring kl. 4-5.
Vores problem er opstået indenfor de sidste 6 dages tid ved at hun omkring kl. 23 begynder at kaste sin lille krop/hoved frem og tilbage i sengen mens hun grynter og småklynker lidt. Jeg giver hende sutten og holder hende lidt i hånden indtil hun falder til ro igen efter få minutter. Problemet er bare at dette står på hver halve til hele time frem til hun vågner helt omkring kl. 07.00, hvor hun er sit sædvanlige jeg med store smil og højlydte grin. Jeg har indtryk af at hun ikke er vågen mens 'roderiet' står på, men det begynder at trække tænder ud for moderen at blive vækket hver halve til hele time :o(
Hun bliver puttet i seng ml. 21 og 22 og sover så til ca. 07.00. Derudover en formiddagslur på 3-4 timer og 2 eftermiddagslure a' ca. 2-3 timer. Om aftenen tager hun en powernap i sin kravlegård på max. 20 min.
Har du nogle gode råd??
Kærligst, Susan!