Brev:
Pylret, kamp ved puslebordet mv.
26. april 2009
Alder:
12 mdr.
Pylret, kamp ved puslebordet mv.
Hej Helen
Tusind tak for dine svar. Jeg endte med at kontakte en ørelæge, selvom jeg havde været ved lægen. Cecilie havde væske i venstre øre;o( Så var det jo klart at hun vågnede og græd midt om natten. Der er lagt dræn og hun sover nu som en engel;o)
Cecilie har altid været en glad og snakkende pige og hun er en rigtig lille nysgerrig charmetrold. "A det" og "nej" efterfulgt af rysten på hovedet bliver sagt og gjort, mange gange i løbet af dagen.
Nu er problemet så at Cecilie et blevet meget pylret og får pludselige gråd anfald. Hun har et stort temperament. Hun er nu godt 13 mdr og går endnu ikke. Hun er begyndt at prøve på at rejse sig, men kommer kun op på knæ. Det går meget langsomt frem. Vi prøver ellers at opfordre hende til at stå og det vil hun også gerne, men når man løfter hende op følger benene med og hun strækker dem ikke ud/ned mod gulvet.
Så er hun begyndt at ville spise selv med gaffel og ske. Og hun vil også drikke selv. Det giver vi hende lov til og hun er meget stolt af sig selv, selvom skeen er lidt svær at styre;o)
Cecilie har altid været god til, at lege selv, men det er pludselig vendt. Hun er pylret og vil helst være hvor mor er. Når hun skal skiftes har vi en kamp. Hun vil bare ikke ligge på det puslebord. Jeg kan som regel redde situationen ved at synge med hende." Hjulene på bussen "og så gør hun tegnene med hænderne. Men i dag var hun helt hysterisk. Hun skreg som om jeg havde stukket hende og hun kæmpede for, at komme ned fra bordet. Jeg blev så ked af det, for jeg ville jo bare skifte hende, så hun igen kunne komme ned og lege. (Hun var midt i en leg, men havde lavet stort). Så tror det var fordi jeg afbrød hendes leg at hun blev så gal.
Er det en fase Cecilie skal igennem, er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende, så hun ikke er så pivet. Tænker at hendes store temperament kommer til udtryk fordi hun er frustreret over ikke at kunne komme hurtigt nok rundt. Alle andre i dagplejen går. (lige nu rumper hun og der kommer hun hurtigt fra sted til sted).
Specielt hendes far synes det er hårdt, idet hun mest søger mig når hun er pivet. Føler at hun ikke vil ham.
Et langt brev med mange ting.
Håber du har nogle godt råd til os om hvordan vi bedst hjælper Cecilie igennem denne periode.
Tusind tak for en rigtig god brevkasse;o)