Brev:
Sove i sin egen seng - 3 mdr.
27. april 2009
Alder:
3 mdr.
Sove i sin egen seng - 3 mdr.
Hej Helen
Vores datter på 3 måneder (præcist i dag) er begyndt at være rigtig svær at få til at sove om aftenen.
I starten, da hun var helt lille, havde hun maveproblemer, og vi vænnede hende til at hun blev gået i søvn på en arm eller vugget i hendes seng. Jeg har også ammet hende i søvn i vores seng tit.
Hun har længe haft en ok rytme med at falde i søvn hos os, og blive lagt i seng ved 20-tiden. Men nu synes jeg at det virker som om hun ikke kan finde ro længere.
Hun vil ikke lægges i vuggen. I aften prøvede jeg at vugge hende i søvn, og hun græd i 15 minutter inden jeg tog hende op. Det fik mig til at have dårlig samvittighed og tænke om det er for tidligt, at prøve at tvinge hende til at falde i søvn i vuggen.
Der er bare så mange, der siger at vi har forvænnet hende, og at vi skal passe på ikke at vænne hende til at være i hænder hele tiden.
Jeg synes også det er trættende at gå med hende så lang tid inden hun falder helt i søvn, men hun har aldrig været en pige, der bare falder lige så stille hen af sig selv.
Tænker lidt på et svar du gav om, at forkorte morgenluren, så skulle barnet være bedre til at sove om aftenen. Tror du det kunne hjælpe i vores tilfælde? Hun sover 3 lure om dagen, men den tidlig formiddag er godt nok lidt lang nogle gange.
Hun er stadig svær at få til at sove om dagen, men er dog blevet god til at sove 1 time i barnevognen 2 gange om dagen, når vi kører hende i et par minutter.
Håber du forstår problematikken
Venlig hilsen Louise