Brev:
Sovevaner i dagtimerne
27. april 2009
Alder:
1 mdr.
Sovevaner i dagtimerne
Hej Helen...
Såå kommer min lange smørre..
Jeg skriver til dig da jeg er frustreret over min dejlige lille drengs sovevaner (sove- associationer) i dagtimerne.
Louis er 6 uger gammel (han er flaskedreng) og har fra han ca. var 1.5-2 uger haft problemer med at gå en fra søvn tilstand ind i den næste.
Han har vågnet ca. efter 30-45 min- (og er ik udvilet) hvilket har resulteret i vi har hjulpet ham videre i søvnen ved at vugge/gå med barnevognen - han kan ikke falde i søvn af sig selv, og bliver derfor puttet i vognen og kørt i søvn - har også hidtil lullet ham på armen. Når han så vågner igen får han sutten og bliver kørt ind i den næste søvn fase. Så nogen gange er det bare nemmere at gå en lang tur så man er sikker på ham får sovet nok.
Det skal siges at det hænder(sjældent) han ind mellem sover 1-2 timer uden hjælp... så han kan jo godt kan jeg se!!
Jeg putter ham, når han viser tegn på træthed, for at undgå overtræthed. Han er vågen ca 1-1.5 timer af gangen, så bliver han træt. Om Natten sover han 3 timer af gangen og sover i en leander vugge på stativ.
Mit spørgsmål er nu:
Hvordan skal jeg få ham til, at sove bedre om dagen??
Skal jeg droppe leander vuggen og lære ham at falde i søvn uden vogn/køre.
Det bliver ikke uden megen gråd - har nemlig prøvet på det -
har også prøvet at stoppe inden han sover helt, også at lave mindre og mindre bevægelse i vognen..
Hva skal jeg gøre???