Svar: Tandfrembrud og rød numse
6. maj 2004
Alder:
9 mdr.
Det er rigtigt at nogle børn bliver røde forneden i forbindelse med tandfrembrud. Du skal være opmærksom på om din datter har fået lidt svamp.
Du kan evt. få lægen til at vurdere det, men du kan også købe noget 'Brentan baby-pasta' på apoteket, som kan købes i håndkøb. Det er et mildere svampemiddel end det du får på recept hos lægen.
Sørg for at holde hende godt ren og tør. Brug evt en mild uparfumeret sæbe beregnet til intimhygiejne hos børn. Det kan du få på apoteket.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske