Brev:
Svær start
28. april 2009
Alder:
2 mdr.
Svær start
Hej Helen
Så er jeg tilbage. Var medlem da min ældste søn var helt ny, han er idag lidt over 2 år. Nu har vi så fået en søn mere, som idag er næsten 3 måneder. Vi har haft en rigtig skidt start.
Da han var 3 dage gammel blev han indlagt med en stafalykok infektion og fik pencilinkur i 10 dage. Det var en hård omgang med 3 gange dagligt pencilin i drop. Desværre havde lægerne meget svært ved at ligge droppet i ham, da han var så lille, så det gang på gang faldt ud og de skulle starte forfra. Han blev bare stukket så meget det lille pus. Han skreg og skreg selvfølgelig. Efter jeg tror 7 dage kunne de ikke stikke mere i ham, og vi fik lov at give ham pencilinen oralt i stedet.
Da det var overstået var vores lille dreng meget påvirket af hele forløbet (og pencilinen, som jo tog lidt tid at komme ud af kroppen) Han græd meget og sov selvfølgelig dårligt.
Efter et par uger fik han så lyskenbrok, som lægerne vurderede skulle opereres. Puha det var hårdt at se sin lille bitte dreng i narkose. Det gik godt og vi tog hjem og håbede at nu var det hele overstået.
Desværre var han meget ulykkelig og skreg og skreg så meget. Vi har været til zoneterapi og kranio sakral. og hun sagde at han havde ikke spændinger i nakken eller var skæv (meget fin hovedform) men han havde en masse siddende på leveren, nyrene og tarmene. Ja han skreg også og krummede sig sammen. Vi fandt også ud af at d-dråberne gav ham vilde mavesmerter, selvom vi gik over til acd. så nu holder vi en lilelpause og starter blidt op igen (nu fylder han jo snart 3 måneder).
Efter zoneterapien er det blevet væsentlig bedre og han græder ikke så meget mere og er generalt gladere. Jeg har bare personligt svært ved at komme over hans lange grådperiode, og kan mærke hver gang han sætter i et skrig, så får jeg helt ondt i maven og kan næsten mærke tårerne presse på. Men det er vel et tegn på, at det har været så hårdt og vi også lige skal komme over det. Nå men udover det så har jeg så igen fået barn som powernapper sig gennem dagen. tager de berømte 40 min og vågner med et skrig.
Jeg gør jo som jeg gjorde med den ældste aer, vugger osv for at hjælpe videre i søvnen. det lykkes nogle gange, men han tager aldrig mere end 1 1/2 time ad gangen med hjælp, og jo længere dagen skrider frem jo mere træt bliver han og græder osv. jeg har struktureret dagen temmelig meget og han får ikke lov til at være vågen så længe. jeg laver mange fysiske ting med ham. cykler, ruller, sansegynge, massage, går rundt i haven i viklen og kigger på ting og sager, så han bliver stimuleret nok. han bliver svøbt, men det virker ikke til at hjælpe.
Som du kan se, gør jeg en masse. Vil bare gerne vide hvornår mon det giver pote, for det er meget opslidende at have et barn som ikke sover sammenhængende og bliver overtræt. ????
Desuden synes jeg han spænder vildt i sin krop. især når han er gal, er hans krop stiv som et bræt og selv hos mig spænder han og skriger. Det skal siges han er meget stærk i ryg, nakke og ben og rullede fra mave til ryg første gang da ham var 5 uger. han har også længe hoppet ud af sin badestol, simpelhen fordi han sparker og hopper rundt. Derfor jeg laver meget fysiske ting med ham, for han virker som en lille fyr, der skal og vil bruge sin krop meget. Men er det normalt at små børn spænder så meget? eller skal jeg evt opsøge en kiropraktor? kranio sakral sagde jo han ikke var skæv.
Udover det sover han efterhånden meget fint om natten fra en 20.30 tiden til mellem 2 og 4 og får mad og så igen til mellem 6 og 7 og får en lille tår til og tager så måske 30-60 min. mere. Så det er jo skøny med en god nat til os alle. Jeg ammer og supplere op med et par flasker, da jeg ikke altid har så meget mælk. Har prøvet at få mælken opgraderet, men lige meget hvad jeg gør, lykkes det bare ikke, så nu synes vi det er fint at supplere.
Ja en lang smøre fra mig om vores vanskelige start.
Kærlig hilsen
mor til 2