Brev:
Dagsrytme - 4 mdr.
28. april 2009
Alder:
4 mdr.
Dagsrytme - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har fået en dejlig dreng mere, som nu er 4 mdr gl. Han er begyndt at få lidt grød eller vælling på flaske. Derudover ammer jeg - men om aftenen inden han bliver lagt i seng for han en flaske 200 ml MME ellers vil han op og spise hver 3. time om natten, hvis jeg kun ammer.
Men jeg har lidt svært ved at få ham ind i en fornuftig spise/sove rytme om dagen, nu hvor han skal introduceres for skemad. Han spiser ca. hver 3 time - hvis han får oftere eller hvis jeg bare vil give ham en lille tår inden han bliver puttet til lur får han ondt i maven...
Hans dag ser umiddelbart sådan ud:
kl. 6-7 vågner - får grød
kl. ca. 9 bliver ammet og puttet
sover ca. 2,5 timer
kl. 12 ammes
kl. 13 puttes
kl. 14.30 vågner og ammes
kl. 16-16.30 puttes og sover en lille time
kl. 17-17.30 ammes
kl. 20 får flaske MME og puttes
kl. 1-2 vågner og ammes
kl. 4-5 vågner og ammes
Kan du sige mig, hvad en fornuftig dagsrytme er for én på hans alder, der er begyndt at bliver introduceret for skemad- og hvor meget skemad/flaske vælling skal han have.
Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg kom ind i en fornuftig rytme med min ældste søn.
Tak for hjælpen.