Brev:
Søvn - ind til mor og far om natten
28. april 2009
Alder:
3 år, 3 mdr.
Søvn - ind til mor og far om natten
Hej Helen
jeg har et spørgsmål vedr. min ældste søn. Han har altid vågnet og kommet ind til min mand og jeg for at sove. Men det er allerede omkring midnat - nogle gange er det med et vældigt raseri, at han vågner. Vi har lige fået en lille mere og det er ved at være noget belastende, når jeg også er oppe at amme et par gange om natten, at jeg også skal vækkes at den store (nogle gange et par gange om natten)
Det er lidt svært hvad vi skal gøre for siger vi til ham, at han skal blive og sove i sin egen seng, bliver han helt hysterisk ( det har vi prøvet) og der er jo ingen grund til at vække hele huset.
Det er lykkedes mig nogle gange, at fortælle ham, at hvis han skal putte ved mor og far, skal han i hvert fald komme ind til os lige så stille. Det har nogle gange virket. Men det mest optimale ville jo være, hvis han kunne sove i sin egen seng.
Ind i mellem sover han meget uroligt og ligger og vender og drejer sig og "brokker" sig højlydt. Så bliver jeg lige nødt til at lægge en hånd på ham for at få ham til at falde til ro.
Han er en meget glad og aktiv dreng om dagen -- faktisk ekstrem aktiv... Han sover ca. fra kl. 19 til 6 - det er bare om natten, vi har et efterhånden stort problem... og jeg ved, at siger vi bare til ham, at han skal vende om og sove i sin egen seng, når han kommer ind til os - så vil han blive hysterisk ked af det - har prøvet og det virker som om, at han er helt "ude af sig selv" hysterisk ked af det.
Håber at du har en måde, hvor på du kan hjælpe os - hvis ikke bare så for at give mig et los bagi....
Med venlig hilsen
Lone