Brev:
Min søn vil ikke tage brystet
6. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Min søn vil ikke tage brystet
Min søn vil ikke have brystet. Han er nu 6½ måned og vi har kæmpet længe. Han er en stor dreng på 8,5 kilo og meget aktiv triller rundt og skal have det hele med så han trives.
Amningen startede rigtig godt ud indtil han var omkring 3 måneder så begyndte det at blive mere besværligt og han skulle have meget ro. Så amning begyndte at foregå I soveværelset liggende. Det fungerede I en periode men nu nægter han helt i løbet af dagen og tidlig morgen.
I nogle uger fik han ikke andet tilbudt end den mælk han ikke ville have, hvilket har resulteret I at han spiser om natten og mange gange om natten. Nu er han så begyndt på grød, hvilket han er god til, men nægter så helt at spise hos mig.
Jeg kan være heldig hvis jeg tager ham direkte fra barnevognen og giver ham lidt at han tager lidt ellers nægter han i løbet af dagen.
En overgang begyndte han at græde bare han så brystet eller jeg lagde ham på sengen. Nu triller han bare væk eller kigger den anden vej. Af og til tager han lige et enkelt sut eller to og så er der ikke mere interesse.
Jeg ville gerne at det kunne komme til at fungere og jeg kunne suplere hans kost med bryst, men måske er det forsent? Det er kørt for meget i hårdknude eller han er blevet så gammel at det ikke er kampen hver.
Kan den hårde kamp vi har haft påvirke ham så det egentlig er bedre at lade ham være I fred, når nu han ikke er interesseret?Det syntes jeg har været svært at finde svar på hos de forskellige jeg har spurgt.
Når nu han ikke får bryst om dagen, skal jeg så forsøge at give ham flaske?
Et andet spørgsmål er, at han de sidste dage er begyndt at vågne I et skrig eller han er ikke rigtig vågen tror jeg, men der lyder et enkelt eller to skrig fra ham og så sover han videre. Det virker også som om han ikke sover så tungt om natten, for han gnider hovedet til den ene side og så til den anden side. Hvilket han også gør når han viser, at han gerne vil have bryst. Han gør det bare næsten hele natten og han kan jo ikke spise hele natten, det har jeg jo ikke mælk til nu, hvor han ikke tager noget om dagen.
Ja det lyder som noget være rod det her og det er det også, men vi har det godt og han virker glad og smilende om dagen.
Jeg håber at du kan give mig lidt hjælp.
Karen