Brev:
Mad til 4 1/2 mdrs. dreng
6. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Mad til 4 1/2 mdrs. dreng
Først og fremmest tusind tak for dine svar her på siden.
Min dreng har haft en periode, hvor han ikke rigtig har været interesseret i mad og jeg tilbød ham så alligevel mad hver 3. time.
Vi havde besøg af vores Sundhedsplejerske i sidste uge og hun foreslog, at vi ventede med at fodre ham til han selv sagde til. Det skal lige siges, at han vejer 8,4 kg.
Så i øjeblikket ser det således ud:
MME ved 6-7-tiden om morgenen, jeg tilbyder frokost ved 11.30-tiden (her får han grød og flaske), derefter er han sulten ved 15-16 tiden hvor han får flaske og endelig ved 18-tiden hvor han får flaske og hvor vi nu også tilbyder grød.
Inden vi går i seng om aftenen vækker vi ham og giver ham flaske (ellers vågner han alligevel af sig selv i løbet af natten og på denne måde får vi en mere sammenhængende søvn).
Det bliver til 5 måltider på en dag. Sammenlagt får han vel ca. 800-900 ml MME og så lidt grød.
Hvad er din vurdering - får han nok at spise? Hvis jeg skal gøre som min sundhedsplejerske foreslår og vente til han siger til, vil han kun få disse 5 måltider - på dine kostplaner synes jeg, at der står 7 måltider.
Og hvorfor er der delte meninger om, hvorvidt børn skal tilbydes mad eller om de selv skal sige til?
Mange tak fordi du tager dig tid til at besvare alle vores spørgsmål!