Brev:
Kost og ernæring - 4 mdr.
30. april 2009
Alder:
4 mdr.
Kost og ernæring - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang min søn Sebastian på næsten 4 mdr (d 13/4). Fødte 2 uger over tid.
Han er meget aktiv og har altid været det. Han sparker med benene og kaster rundt med armene og det har han gjort siden han blev født. Også inde i maven. Han får flaske og min SP kommer her d 11/4 og fortæller om kost.
Han spiser meget og hele tiden og har altid gjort det. Han får nan1 i brikker. For ca 2 uger siden skiftede jeg til en flakse med 2 huller, da jeg ikke følte at den med kun 1 hul virkede for ham længere. Men han spiser hele tiden.....150 ml i store måltider og så ellers 50-100 ml sådan når han har lyst.
Jeg har altid sagt at jeg ikke følte han blev mæt af mælken og nu er jeg næsten sikker.
Mit problem ligger i at han de sidste 3 dage har været komplet umulig. Jeg kan ikke ligge ham fra mig i 1 sekundt uden han begynder at græde. Og selv om jeg tager ham op, så fortsætter han. Han har ikke feber og hans gråd indikerer ikke for mig, at han har ondt nogen steder. Men lige så snart han får flasken i munden, så tier han stille og fortsætter så snart han er færdig med at drikke.
De sidste par måneder har han sovet godt om natten og gør det stadig. Han falder typisk i søvn kl 20 og vågner igen kl ca 06. Nogle gange vågner han 1 gang i løbet af natten og får 1 flaske og falder i søvn igen. I løbet af dagen sover han som rgele kun ca 30 min. af gangen, ca 3 gange i løbet af dagen. Det er længe siden han er blevet vejet og målt, så jeg ved ikke om han tager på som han skal, men det virker det som om han gør.
Men jeg tænker meget på om han er så umulig fordi han sulter og ikke bliver mæt af mælken. Han har altid været sådan lidt pylret. Men han har også haft gode dage hvor han har været glad. Min SP siger det er normal adfærd sidst hun var her.
Men som sagt, så tror jeg ikke han er mæt. Han fylder som sagt snart 4 mdr.....og jeg kunne godt tænke mig at give ham noget andet kost en mælk for at se om han reagerer på det eller om det måske er noget andet der er galt.
Hvad syntes du?
Med venlig hilsen
Diana