Brev:
Prøver grød - Men ingen succes
30. april 2009
Alder:
4 mdr.
Prøver grød - Men ingen succes
Kære Helen.
Nu er min søn lige blevet 4 mdr og jeg har i et par uger nu prøvet at introducere ham for noget grød.
Han har virket interesseret for han kigger meget når vi har siddet ved bordet hvor vi har spist og han kigger meget på hvad vi putter i munden.
Først lavede jeg selv grød af rismel eller majsmel, men det var som om han ikke gad det. Så er jeg gået over til at købe det færdige pulver man blander vand i og han åbner gladeligt munden når jeg prøver at give ham noget, men det kommer ud hver gang.
Han får måske højest en tsk hver gang. Det er som om han ikke kan finde ud af at bare synke det og så er det jeg tænker om det er for tidligt for ham? Hans tunge kommer ud hver gang jeg sætter skeen i hans mund.
Det er lidt stressende for mig for det er jo en hel forestilling med hagesmæk og grød ud over det hele, men det er som om han alligevel nyder det og siger lyde næsten som: Ummmm.....
Jeg har selv prøvet, at lave pæremos og æblemos og det er som om, at han bedre kan lide det og han får lidt mere ned og det undre mig da det måske er lidt mere bestand i konsistensen. Men er jo helst ikke det de skal starte med vel?
Tror du vi skal vente og give ham en pause for det for det er 1 gang hver dag jeg har prøvet nu i snart 3 uger.
Hilsen
Rikke