Brev:
Skal amning springes over?
30. april 2009
Alder:
6 mdr.
Skal amning springes over?
Kære Helen!
Tak for dit sidste svar. Det hjalp os meget videre. Maj er stadig mest mors og fars pige, men der er også begyndt at komme lidt flere med i inderkredsen nu. Dette sker i Majs eget tempo til stor glæde for os alle sammen.
Nu er hun så blevet ½ år. Sikke tiden er fløjet afsted. Jeg ammer stadig mere eller mindre fuldt dvs vi er så småt begyndt på grød og mos. Det har ikke været med den store succes indtil nu, men hun har da fået lidt smagsprøver. Nu er det jo så tiden at vi skal mere igang med skeen og har brug for lidt input til hvordan vi kommer rigtig igang. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal blive ved med at tilbyde hende brystet hver gang hun viser lyst til det.
Vores dagsrytme nu ser ca sådan ud.
ca 4.30- 5.30 vågner. Ammes og putter lidt mere i vores seng.
ca 7 står vi op efter Maj er blevet ammet igen (her skal der jo så til at ligge et måltid er derfor i tvivl om hvorvidt dette ammemåltid skal springes over?)
ca 9 ammes og puttes i barnevognen
ca 10.30 vågner. Får tilbudt grød (enten hirse eller majsgrød, med frugtmos (æble eller sveske)). Spiser ca ½ dl. Drikker lidt vand af kop. Ammes efterfølgende.
ca 12.30. Vi går tur hvor Maj sidder og kigger lidt i barnevognen. Ligges til at sove kl ca 13.
Mellem 14-15 vågner. Ammes.
ca 17 sover sidste lur
ca 17.30-18 vågner. Får tilbudt grøntsagsmos. Spiser meget lidt (ca 10 skefulde). Får lidt sveskemos bagefter for at holde gang i maven. Drikker vand af kop. Ammes efterfølgende.
ca 20.30 ammes og puttes til nat (vågner ikke før næste morgen tidlig).
Som du kan se er det jo ikke meget "fast" mad hun får indtil nu. Hun er en meget aktiv og glad pige som meget gerne vil fremad, eller det vil sige indtil nu går det altså mest baglæns. Hun kommer op på alle 4 og står og rokker, men er stoppet med at rulle rundt (?) er det normalt?. Jeg ruller hende meget inde i sengen både den ene og den anden vej og placerer legetøjet så hun må vende sig for at nå det, men så ligger hun bare og snakker med det?? Skal jeg mon bare regne med at det kommer igen eller kan jeg gøre noget andet for at hjælpe det på vej? Hun sidder flot selv og kommer fra siddende til kravlestilling, men aldrig til ryggen.
På forhånd tusind tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Susanne