Brev:
Nu er vi ved at være helt fortvivlede
1. maj 2009
Alder:
22 mdr.
Nu er vi ved at være helt fortvivlede
Hej Helen.
Uha - nu skriver vi igen. Det går bare slet ikke med vores lille mand. Han er nu snart 2 år ( juni ), og vil stadigvæk ikke sove i sin egen seng!!! Han har altid sovet hos os i vores seng hvor jeg har ammet ham også. Vi har gjort alt det man ikke må, og vi betaler altså prisen nu.
Han var ørebarn og ville gerne have kontakt hele tiden. Vi har siden påske prøvet at ligge ham i sin egen seng ( tremme ), hvor far bliver hos ham indtil han falder i søvn. Han bliver helt hysterisk hvis han går og står og rækker ud efter ham, så vi valgte at han skulle blive. Han er mega meget mors dreng og derfor skulle far til at putte. Han vil også gerne med derind og hygger, læse bog, snakker og falder hen. Sov måske en time, vågnede så op og græd helt vildt. Far var der med det samme, men han går helt over i hysteri og råber mor.
Det bunder også i at han kun falder i søvn ved at få noget ved mig, og det gør han så stadigvæk. Han bruger ikke sut eller andet. Nu vil han slet ikke sove derinde mere, kun hygge lidt men når trætheden melder sig så går det over i noget ret voldsomt. Så jeg ligger med ham i vores seng, hvor han får noget hos mig. Vi ved da godt det er uholdbart men når far har ham selv og han opførerer sig som ham gør, bliver far helt fortvivlet og syntes ikke han kan takle ham.
Han sover 2-2 1/2 time fra kl halv et. Kommer i seng ved halv otte tiden og er super glad for at komme ud og lege, så det er han meget. Også i dagplejen. Det tærer på os begge nu og far er ret træt af det. Men jeg ved ikke længere hvad de er godt og skidt, flere siger jeg og vores datter skal flytte hjemmefra i en weekend men hjælper det? Han sover jo slet ikke så, fordi han er så stædig, bliver han ved selvom klokken er midnat. Det har vi også prøvet, endna selvom far var der hele tiden.
Vi har været igennem alt efterhånden. Snakket om at skifte tremmesengen ud med en alm. men det er jo fordi han vil ind til mig og syntes han mangler noget i munden til at falde hen på. Vågner en del gange om natten, selvom han ligger hos mig. Virkeligt et marreridt. Håber du kan give et par gode råd.
Hilsen : de fustrerede forældre.