Brev:
Ændret sovemønster - mere mad?
2. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Ændret sovemønster - mere mad?
Hej Helen
Så er Frederik næsten 4 mdr og for små 2 uger siden vendte han op og ned på alting. Før sov han en formiddagslur på ½-1 time, en middagslur på 2-3 timer og en powernap til aften på ca ½ time. Han spiste hver 3. time dagen igennem, lidt hyppigere henunder aften og var så småt begyndt at kunne sove 4-5 timer i træk om natten uden mad - men nu er alt vendt rundt.
Han sover 1½-2 timers formiddagslur og resten af dagen vil han kun sove korte lurer på ca ½ time. Har prøvet at gå med ham for at forlænge den ene, hvilket sjældent lykkes. Han er ikke udsovet og er derfor pylret og kræver aktivering for ikke at ligge og klynke/smågræde. Om aftenen dratter han så omkuld omkring kl 19.30 af træthed og vågner ofte ca hver time de næste 2-3 timer for at spise og igennem natten vil han gerne spise hver 2-2½ time.
Han er generelt blevet mere vågen, mere nysgerring, følger med i alting, lidt forsigtig overfor fremmede, kan ikke lide meget larm/uro og skal koncentrerer sig om at spise - nogle gange må jeg gå afsides hvis vi har gæster, for at han får spist.
Hvad sker der lige med ham? Han er ved at drive sin mor til vanvid med hans pylren igennem eftermiddagen og især spisning hver 2 time om natten. Er det bare sådan det er omkring de 4 mdr og skal jeg bare vente på en mere fast rytme, når han begynder på ske-mad eller skal jeg tænke i mere mad/supplering med en flaske allerede nu? Jeg vurderer ikke han er klar til ske-mad endnu, han ammes fuldud, er en stor gut og følger sin kurve!
Med venlig hilsen
Frederiks mor