Brev:
Ingen søvn om dagen - 2 mdr.
2. maj 2009
Alder:
2 mdr.
Ingen søvn om dagen - 2 mdr.
Hej Helen
Kan det bare være en fase han skal igennem? Kan det være tigerspring? Jeg håber du kan hjælpe, da min arm snart er ved falde af og jeg kan intet foretage mig i 8 timer, før kæresten kommer hjem. Hjælp hjælp hjælp!
Puha nu skriver jeg til igen, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Vores søn er nu 8 uger og indtil for 1 uge siden har det ikke været noget større problem at få ham til at sove om dagen. Når han gav træthedstegn fra sig, så blev han lagt i liften og videre ud i barnevognen. Han behøvede ikke blive kørt eller vugget, men skule måske have sutten et par gange, så sov han snildt 2-3 timer gange 2 om dagen – han sov også godt om natten.
Her den sidste uge er alting anderledes desværre. Han vil vugges og køres med og lige så snart man stopper, så vågner han og vil vugges og køres med. Når man efterhånden har gjort det 3-4 gange uden at tage ham op( efter 2 timer), så græder han så meget at jeg bliver nødt til at tage ham op og vugge ham hos mig. Når han er på vej til at sove lægger jeg ham fra mig og så går der 2 min, og så kalder han på mig igen. Jeg prøver at give ham sutten, vugger liften på mine knæ, synger, masserer hovedbunden, som han godt kan li, svøber ham, som han elsker, lægger hånd på maven, men han vil op og skriger og græder. Så går jeg rundt med ham til han falder omkuld, men han bliver ofte vækket af sulten hver 3 eller 4 time (i dag tog det 4 timer at få ham til at sove).
Trods alt dette sover han så rigtig godt om natten – han kan som regel sove fra 21 tiden til 5 om morgenen hvilket jo er dejligt. Dette har han næsten gjort fra han var 3-4 uger, men kan den lange søvn have indflydelse på hans søvn om dagen? Selv da han sov godt om dagen, sov han også godt om natten.
Ofte springer han et måltid over pga den lange søvn om dagen, men vores SP siger at det ikke gør noget. Han bliver tilbudt 160 ml i flasken og spiser i gennemsnit 120-140 ml ca. 5 – 6 gange i døgnet.