Brev:
Hvordan man gi´r en effektiv skideballe ..
3. maj 2009
Alder:
19 mdr.
Hvordan man gi´r en effektiv skideballe ..
Kære Helen
Tak for dit sidste svar omkring Aliah´s hidsige temperament; det har hjulpet os meget, alle 3.
Aliah er i den sidste uges tid begyndt at bide mig - og kun mig. Hun prøver rigtig meget grænser af i øjeblikket og bidning er så gået hen og blevet en dille.
Som sagt har det gjort mange situationer nemmere at bruge de tips du gav sidst med at sætte ord på hendes følelser for hende o.s.v. men jeg synes virkelig den er svær når hun bider, for det kommer ikke altid som efterfølger til et vredesudbrud, nej det kan være jeg bare har sagt "så ta´r vi en sidste tur på rutsjebanen" og hun så, uden brok, rutsjer ned og bider mig.
Og jo, jeg kan da godt regne ud, at det er fordi hun ikke synes det skal være sidste gang og fordi hun endnu ikke kan fortælle mig det. Men jeg synes faktisk det er den største test indtil nu, som mor, at skulle holde masken og virke forstående og sætte ord på for hende, når jeg mest af alt har lyst til at sætte tænderne i hendes arm!
Jeg kommer til at råbe "AAV - du må ikke bide" og sommetider får hun hele smøren om, hvor ondt det gør og "jeg har jo sagt det før" o.s.v., men det virker ærlig talt ikke særlig effektivt.
Så, har du ikke et godt tip?
Venlig hilsen Sine