Brev:
Vil ikke sove - 7 mdr.
6. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Vil ikke sove - 7 mdr.
Hej
Vi har en lille dreng på 7 mdr., som vi har meget svært ved at få til at sove om aftenen. Vi giver her et lille referat af vores måde at gøre det på nu.
17.00–18.00 Aftensmad, bestående af kartofler, div. grøntsager og kød/fisk og ca 19.00 En flaske vælling (150-200 ml).
Han viser derefter træthedstegn og vi lægger ham i seng. Vores ”putte” ritualer er, at han får sin ”hyggeklud” (en halv stofble), vi synger en sang for ham (den samme hver dag) og siger derefter godnat og går ud af værelset. Det er så her problemet opstår: Han begynder at græde og efter der er gået et par minutter går vi ind til ham igen og siger godnat.. Når han ser os stopper han nogen gange med at græde, men begynder at græde igen så snart vi forlader værelset. Efter at have gjort det et par gange tager vi ham op og trøster ham. Derefter begynder vi forfra og det samme gentager sig ind til kl. ca. 21. Den sidste uges tid har vi kun kunnet få ham til at falde i søvn i mors arme efter denne lange seance.
Det har alt i alt stået på i ca. en måneds tid nu, hvor det har været så svært at få ham til at sove. Før i tiden var det nemt at få ham til at sove (max 30 min.) ved at bruge samme ritualer.
Har du en ide til hvordan vi kan få ham til at sove noget nemmere?
Med venlig hilsen
Annette & Morten