Brev:
Selvstændighedsfasen - 22 mdr.
3. maj 2009
Alder:
22 mdr.
Selvstændighedsfasen - 22 mdr.
Hej Helen.
Så er jeg her igen med et spørgsmål omkring selvstændighedfasen ...
Hvornår starter den somregel?
Carolina er nu 22 mdr. og er rigtig begyndt at teste os begge to.
Normalt hører hun efter, og forstår et "nej", men her den sidste uge er hun vendt på en tallerken, og hun er især blevet slem til at putte sten i munden, og når jeg siger nej eller går hen til hende for at tage den fra hende, putter hun den hurtigt ind i munden og lukker sammen. Når jeg så tager den ud, græder hun som pisket, og jeg fortæller hende stille og roligt at hun ikke må og hvorfor? Jeg ved ikke om hun forstår, men på et tidspunkt gør hun jo.
Hvis hun ikke lige vil spise det jeg har lavet(sker sjældent) kaster hun med maden og griner når vi siger at det må hun ikke.
Hun er stadig det sødeste, nemmeste og kæligste barn (hun kysser og krammer os), men de vilde udbrud er det ikke lidt for tidligt?
Hilsen Charlotte