Brev:
Vil pludselig kun spise fra bryst
3. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Vil pludselig kun spise fra bryst
Hej Helen,
Vi er et forældrepar der er ved at blive meget frustreret. Vi har en dejlig glad og frisk datter på ca. 6 1/2 måned.
Hun er meget vågen og nysgerrig og ingenting går hendes lille næse forbi..:)
Jeg har ammet hende fuldt ud indtil hun var 5 måneder + en uge gammel, her synes vi at vi ville begynde at supplere med grød. Mest fordi hun begyndte at være urolig om natten, og det virkede til at jeg ikke kunne give hende næring nok.
Til vores store begejstring spiste hun med stor appetit. Gabede efter skeen - og det kunne ikke gå hurtigt nok. Derfor gik vi over til at give hende grød 2 gange dagligt. Den dag hun blev 6 måneder havde vi besøg af SP, og da hun hørte at det gik så godt, syntes hun at vi skulle begynde at give hende 3 gange om dagen. Derfor begyndte jeg at lave havregrød om morgenen, øllebrød om middagen og kartoffel og gulerodmos om aftenen. Men pludselig blev hun "skeptisk" efter ca. 3 dage med det program. Tror faktisk det var den dag jeg gav hende jern-dråber for første gang i en af mundfuldene - ville hun ikke spise.
Uanset hvad vi nu prøver - også selvom vi går helt tilbage til pulvergrødet som vi startede med.. Ingenting vil hun lade komme ind i munden. Ikke engang hendes tandbørste som gerne skulle skrubbe lidt på hendes 2 tænder, hun fik da hun var 4 3/4 måned. Det eneste vi kan lokke i hende ud over bryst er kamille-te og vand i sutteflaske.
I perioden hvor det gik lystigt med indtagelsen af grød og mos, har min mælkeproduktion selvfølgelig reguleret sig. Derfor synes jeg det er hårdt lige pludselig at skulle amme fuldt ud igen. Ikke mindst om natten, hvor hun er meget urolig og har svært ved at sove godt. Føler hun vil ammes konstant!
Derfor ville min mand hjælpe mig og prøve at give modermælkserstatning på flaske... Men det nægter hun at indtage - det samme gælder vælling.
Min mand blev lidt frustreret og insisterede på at hun skulle prøve igen. Hvilket resulterede i en lille konflikt mellem dem.. Hun blev sur og meget ked af det.. en tilstand vi meget sjældent ser fra hende. Efterfølgende prøvede jeg - men det samme resultat. Dette gør jo også at hverken min mand eller andre kan passe hende...
Som jeg skrev tidligere er hun en meget harmonisk, glad lille pige på ca. 6 1/2 måned, vejer 8,3 kg og 70 cm lang. Ligger pænt over kurven.
Hvad gør vi?...
Håber du kan hjælpe os!!