Brev:
Mælk og tandbørstning
6. maj 2004
Alder:
11 mdr.
Mælk og tandbørstning
Hejsa
Min datter bliver ikke længere ammet (hun afviste selv efter 10 mdr.) og hun har aldrig fået flaske, derfor får hun p.t. mælke-produkter via. grød, mos, A38 med frugt, og en lille bitte smule via. ost og mælk i kop. Hun er dog ikke særlig vild med mælk i kop, men hvis der kommer vand i så slubrer hun løs?
Jeg har meget svært ved at få mere mælk i hende og jeg syntes at jeg forsøger alt for at komme op på 500 ML. i døgnet, men desværre KAN jeg kun få 300-400 ML. i hende i døgnet. Hvor vigtigt er det? og jeg kan jo ikke tvinge mælken i hende. Kan man evt. give hende et tilskud af et eller andet i stedet for?
Hun er 11 måneder nu.
Med hensyn til tandbørstning, så er det en kamp uden lige. Hun skriger og vrider og drejer sig, så det er meget svært for mig at komme til. Jeg har prøvet med ALT, altså at hun vender modsat, at vi synger, at jeg også børster tænder, at hun selv holder børsten osv. osv. men hun bliver alligevel stiktosset når vi skal til det. Bliver det bedre med tiden eller hvad hulen skal jeg stille op?
Jeg kan ikke fordrage den måde hun græder som pisket, når vi skal til tandbørstningen. Hun får næsten ingen sukker i dagligdagen, men de skal jo børstes alligevel. Hun har 8 tænder, 4 for oven og 4 nederst.
Håber at du kan hjælpe med svar.