Brev:
Det er KUN mor, der dur!
5. maj 2009
Alder:
20 mdr.
Det er KUN mor, der dur!
Hej Helen
Jeg vil høre om du har et godt råd til os. Alberte er knap 20 måneder nu og trives og er en skøn, glad pige. MEN gennem det seneste stykke tid (over 1 måned) har hun valgt sin far fra. Det er kun mor, der dur. Det betyder, at så længe jeg er der, så kan far ikke bruges til noget som helst - og forlader jeg rummet, mens de laver noget, ja så går hun efter mig. Det er meget frustrernde for os begge - både fordi jeg trænger til lidt aflastning, men mest fordi jeg kan mærke på min kæreste, at det virkelig går ham på, og han nu bevidst/ubevidst distancerer sig lidt, for at undgå at hun bliver ked af det og at hun skubber ham væk (for det er virkelig hårdt for ham).
Jeg ved godt, at det er normalt, at børn i perioder favoritiserer den ene forældre - men jeg synes det har stået på længe nu, uden ændring. Er det normalt? Kan det skyldes andre ydre forhold, som vi ikke lige tænker over (mistrivning i dagpleje eller andet?)
Hvad kan vi gøre? Kan vi gøre noget?
Hilsen
Albertes mor