Brev:
Pige 7½ mdr stoppet med bryst
6. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Pige 7½ mdr stoppet med bryst
Hej
Min pige på 7½ måned plejede at få ca 3 fulde amninger i døgnet indtil i forgårs, hvor hun pludselig ikke ville mere.
Den første dag bed hun hver gang jeg tilbød hende, men igår og idag har hun slet ikke villet tage fat! Hvis jeg forsøger at 'presse' hende bider hun. Hun har 2 tænder i undermunden og har lige fået den første i overmunden.
For det første er jeg overrasket over det meget pludselige stop, men min største bekymring er hendes ernæring. Hun har aldrig villet tage flasken og jeg tvivler på at jeg kan få nok mælk i hende med kop. Hun er rimelig godt igang med fast føde, men det svinger dog meget hvor meget hun spiser.
I disse dage hvor hun har nægtet brystet har hun ydermere spist væsentligt mindre mad end hun plejer, samt været meget ked af det især ved sovetider hvor hun normalt er "afhængig" af amning.
Mine spørgsmål lyder altså på om det er et kendt fænomen, og hvordan jeg sikrer at hun får nok at spise og drikke hvis det fortsætter?
Med Venlig Hilsen
Anja