Brev:
Skal vi stille gåvognen væk?
6. maj 2009
Alder:
15 mdr.
Skal vi stille gåvognen væk?
Hej Helen
Vores dreng er nu 15 måneder, og har længe været meget dygtig til at rejse sig op, kravle rundt, komme op i sofaen, op på sofabordet, gå ved at holde mig og hans far i hånden, osv. Så han er altså meget mobil, men endnu har han ikke taget de første skridt på egen hånd.
Mit spørgsmål er, hvordan vi kan hjælpe det på vej?
Vi øver hver aften ved at hans far og jeg sætter os med et par meter imellem, og så opmuntrer vi ham til at gå frem og tilbage mellem os. Det går ret fint, men han mister hurtigt interessen, og virker til at glemme, at det jo godt kunne lade sig gøre at gå selv uden støtte.
Han er utroligt glad for sin brio gåvogn, og kører flittigt rundt i hele vores hjem. Jeg tænker, om vi for en tid skal stille gåvognen væk, så han er tvunget til at overveje at gå, hvis han vil hurtigt frem?
Hilsener fra Lene