Brev:
Ikke interesseret i at trille
6. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Ikke interesseret i at trille
Hej Helen
Nu melder der sig atter nogle spørgsmål ang. Noah.
Han er nu 6 mdr. og 6 dage gammel. Han er en vidunderlig glad lille dreng, der stort set aldrig er utilfreds og altid er dejlig nem, selv om han nu er lidt af en vildbasse:)
Han spiser alt det der serveres og sover rigtig godt både dag og nat.
Nu til sagens kerne, nemlig motorikken. Rent finmotorisk pludrer han i stavelser. Han griber fint efter ting og øjnene følger godt med.
Han vil stort set kun ligge på maven. Han leger på maven hele tiden og sover også på maven. Lægger man ham på ryggen vender han sig straks om på maven. Han kommer helt op på strakte arme og gør det rigtig tit. (Mindst hver femte minut).
Han vender sig omkring sin egen akse for at få fat i legetøj osv og skubber sig fremad med benene. Så han ligger ikke stille mere:) Han er endvidere godt i gange med at træne kravleøvelserne. Ligger konstant med numsen i vejret og kommer ofte op på alle fire, men kan ikke rigtig komme videre. "Hopper" fremad istedet.
Men han har på ingen måder vist interesse for at trille eller bare vende sig fra mave til ryg. Vil bare ikke ligge på ryg. Hvad gør vi? Øver rulninger, men stritter imod, da maven kun dur....
På samme måde gider han heller ikke sidde, nej vil hele tiden stå op eller vil op og hoppe. Er meget glad for at komme op at stå. Så liver han helt op. Hvis jeg prøver at sidde med ham mellem benene, så skubber han sig op med benene, som er meget stærke. Han sidder fint i højstol. Hvad kan vi gøre for at lære ham at sidde og at rulle alle veje?
Det virker som om han springer nogle ting over for at komme til de andre ting.
Hvad skal han kunne ved 7 mdr?
Vi ser frem til dit brev
Noahs forældre