Brev:
Væskeindtag, når min dreng afviser flaksen - 7 mdr.
6. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Væskeindtag, når min dreng afviser flaksen - 7 mdr.
Hej Helen
Mange tak for dit svar. Dagsplanen du har lavet ser rigtig fornuftig ud og vi prøver at følge den! Grød efter eftermiddagslur var i hvert fald et hit;-)
Jeg er nu lidt i tvivl om det med flasken... Problemet er at Oliver afviser flasken, har prøvet forskellige flasker, sutter og har også prøvet med både vand, min udmalkede mælk, Allomin 1 og 2, NAN 1 - jeg tror bare ikke han har lyst til at være "baby" mere, nu er han jo også næsten 8 mdr.
I særlige tilfælde har min mor kunne lokke lidt i ham, hvis hun har passet ham i nogle timer...
Han afviser også mine bryster om dagen, sutter i ca 30 sekunder og laver flitsbue og gider ikke mere - jep han er en lille bandit!!! Så det er lidt problematisk og det kunne jeg jo selvfølgelig have nævnt i første brev til dig.
Tudekoppen kan han til gengæld godt lide og han kan faktisk selv holde om den med begge hænder og drikke selv (ved godt at han også skal prøve at drikke rigtigt af kop)
Men jeg tænker måske at han egentlig får nok af koppen og amningen?!? Eller hvad...
Her er et formodet væskeindtag (har afmålt det jeg putter i koppen, men kan ikke vide hvad han præcist får af amningen):
Tidlig morgen: ammes fra begge bryster; ca 200 ml
Morgenmad: vand og sødmælk samlet set ca 100 ml + MME i havregrød 150 ml
Middag: vand og sødmælk samlet ca 100 ml
Eftermiddag: vand og sødmælk ca 100 ml + MME i grød 100 ml
Aften: vand og sødmælk ca 100 ml
Aftenamning: Ammes fra begge bryster; ca 200 ml
(Natamning ca 100 ml)
Dette giver et MME- og modermælksindtag på ca 750 ml (incl. MME i grød) Vand + sødmælksindtag=400 ml
Dvs. 1150 ml alt i alt. Minus det i grøden = 900 ml og minus natamningen = 800 ml CIRKA
Så kommer spørgsmålene
Er hans væskeindtag nok???
Er det for meget med alt det sødmælk??
Jeg har gradvist øget sødmælken siden det blev introduceret for ham 6 mdr gammel og hans mave gør ikke vrøvl over det.
Jeg har også prøvet at komme MME i koppen i stedet for, men han vrænger ansigt og laver bræklyde, sødmælken er han derimod helt vild med...
Nå det skulle vist være det! Mange tak for en FANTASTISK brevkasse!!! Og på forhånd tak for svaret.
Mange hilsner fra Sanne