Brev:
Nattemarathon
6. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Nattemarathon
Kære Helen
Nå, så er det blevet tid til, at jeg må ty til et godt råd fra dig. Lillesøster ligner jo sin storebror enormt meget, når det kommer til stort set alt. Og desværre sover hun efterhånden også lige så elendigt, som han gjorde i den alder. Øv.
Hun har udviklet en særpræget vane, der går ud på, at hun ofte tilbringer store dele af natten med nærmest at "jogge i sengen". Hendes små ben ligger simpelthen og tramper eller sparker, eller hun ligger og vrikker hele kroppen frem og tilbage i en rum tid - inden hun så til sidst begynder at klynke og så græde. Andre gange er joggeriet udeblivende, men hun vågner konstant og klynker!
Selve joggeriet har jeg lært at ignorere, selvom det larmer ekstremt meget - jeg bruger simpelthen ørepropper, for nogle gange går joggeriet i sig selv igen, og så er der jo ingen grund til at vågne. Men de fleste gange ender det i klynk og gråd. Som om hun er utilpas over et eller andet. Og der er jo frit valg: ører, mave, kløe... osv. Det kan være alt, men jeg kan jo ikke spørge hende! Eller også er hun bare drøn urolig, og hvad gør man så? Det har stået på on/off i tre uger nu, og hun vågner en gang i timen cirka - hvis ikke oftere. Det er til at blive skør af! det virker ikke som om, det er sult egentlig. Hun spiser ved midnat og igen klokken cirka 5-6. Hvilket vi vel også snart bør droppe egentlig, da hun jo er 7½ måned nu...
Nå, men jeg overvejer at prøve at give hende en panodil en aften for at se, om hun så vågner mindre - for så må det jo være fordi noget gør ondt. Så er man da så langt. Eller hva?! Synes du, det lyder langt ude - eller hvad synes du, vi skal gøre? Er bare så træt (af det)!
Har hævet sengegærdet, prøvet næsedråber, sørger selvfølgelig for, at hun ikke er for kold, varm, sulten etc. Hun bevæger sig en masse om dagen, fordi hun lige nu øver sig i at komme i gang med at kravle - så det kan næppe heller være overskud af energi...
Mange hilsner
Stine