Brev:
Spændt som en flitsbue
7. maj 2004
Alder:
3 mdr.
Spændt som en flitsbue
Kære brevkasse
Det har jeg efterhånden læst mig til er et ikke ualmindeligt fænomen hos spædbørn.
Vi har en søn på 3 måneder, som har haft (og stadig har) maveproblemer. Han får Nan1 og har fået det siden 1 uge efter fødslen. Han får både Mylicon dråber og Lactolose.
Han er jævnligt meget urolig (læs 1-3 gange om dagen) og kan kun trøstes hvis vi bærer rundt på ham i en af to følgende stillinger; flyverstilling (hvor han ligger på maven foran hos os) eller oppe på skulderen. Alt andet kikser fuldstændig for ham og han spænder helt vildt.
Han har altid spændt meget i ryggen også når han ikke er urolig. Hvis vi holdt ham med en hånd på maven oppe i luften ville han være fuldstændig som et brædt. Og sommetider er jeg nødt til at presse ham forsigtigt ned i autostolen, da han også dér er stiv som et brædt.
Er der noget vi kan gøre og skal vi være bekymret for han "holdning" og ryg?