Svar: Spændt som en flitsbue
7. maj 2004
Alder:
3 mdr.
Nogle børn er meget 'stive' i det uden at det er et problem; men det er svært for mig at vurdere hvordan han er, når jeg ikke kan se ham. Hvad siger jeres egen sundhedsplejerske?
Det er vigtigt at I ikke placerer ham i skråstol og lignende, men lader ham ligge på et tæppe på gulvet, så han har fri bevægelighed.
I kan lave rulle-øvelser med ham, cykle med hans ben og lignende, så han vænner sig til større bevægelighed. Det vil også være en god idé at tage ham i svømmehallen og bevæge ham igennem vandet.
Umiddelbart tror jeg ikke I skal være bekymret, men spørg jeers sundhedsplejerske eller læge, som kan se ham.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske