Brev:
Uroligt barn med dårlig søvn
7. maj 2004
Alder:
2 mdr.
Uroligt barn med dårlig søvn
Vores søn på 7 uger er den sidste uges tid begyndt at blive noget urolig i dagtimerne.
Han græder meget, men stopper så snart vi går rundt med ham, så virker han tilfreds.
Han er ligeledes begyndt at sove dårligt om dagen. Han havde en kort periode hvor han var begyndt at sove ca. 3 timer om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen og hans første nattesøvn - fra ca. kl. 20.30 varede 4-5 timer.
Nu vil han sove ca. 1/2 ad gangen hvorefter han virker frisk, og ikke er til at få til at sove igen. Om natten er han ikke utilfreds. Sover godt nok kun ca. 2 timer ad gangen, hvorefter han er sulten. Men han græder stort set aldrig om natten.
Når vi går tur med ham i barnevognen, falder han som regel i søvn med det samme, men så snart vi er hjemme, og vognen er i ro, vågner han.
Det samme gælder når han falder i søvn i vores arme. Ca. 5-10 min. efter vi har lagt ham fra os, vågner han.
Han er på det sidste blevet meget opmærksom på sine omgivelser - kan det være et led i hans alm. udvikling, eller hvorfor er han pludseligt blevet så krævende. Det er ret belastende, at vi kun kan få ro, hvis vi går med ham på armen - det er ikke nok at han er hos os - han vil være i bevægelse - straks vi rejser os fra stolen holder gråden op...
Håber du kan hjælpe med et godt råd.
Jeg ammer vores søn, som tager godt på og fra fødslen har været grovsulten...
TJ